tisdag 22 september 2009

Spa

Jag hann hem och lagade lasagne (i onödan eftersom grävandet blev inställt) innan jag åkte till Mariestad och tränade. Lite stressigt eftersom jag inte hunnit packa någonting på morgonen, men är man effektiv så går det! Det var superroligt att komma till passet och mötas av en bamsekram av Maria (ledaren) och få höra att jag är saknad. Det känns gott i maggropen! Det var ett roligt pass och jag har haft världens träningvärk i ALLA muskler på min kropp.

Sen drog vi snabbt till affären och handlade korv och bröd inför Elians fotbolls sammandrag på lördagen som skulle avslutas med föräldra/barn match och korvgrillning. Väl hemma hos mams och paps serverades det pirog! Åh vad det var gott!

Lördag var det uppgång 05.00, väldigt segt men inget att välja på... Väl framme på Tofta spa var det underbart! Våra tre mor & dotter timmar innehöll en massa! Först dusch och rengöring av ansiktet+ peeling, sen bodyscrub med efterföljande dusch. Efter det ansiktsmask i bastun, följt av fotbad utomhus i solens strålar. Sedan jacuzzibad varvat med kall dusch. Brr! Vi förflyttade oss in igen för hand- och fotinpackning innan vi fick lägga oss i yoga rummet för ett miniretreat med varma stenar. Avslutningsvis fick vi yoga te och frukt, mumma! Men våra magar behövde absolut så mycket mer vid den tiden eftersom vi åt frukost 7,5 timme tidigare. Vi drog snabbt in till Göteborg, ja Bäckebol för ett IKEA besök och var nästan skakiga av hunger när vi äntrade restaurangen på IKEA.

Det enda jag behövde inhandla var värmeljus... Jag kom hem med en massa annat utom värmeljus... IKEA är ju IKEA- jag hittar alltid något som jag kan behöva. Elian fick en hylla att ha över sängen av mams medan Malia och Nåmi fick porslin till dockorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar