tisdag 8 september 2009

Howdy folks!

Jag fick ett mess från papsen i fredags... "Australienborna kommer idag ca kl 17, välkomna om ni har möjlighet". Det ville vi naturligtvis inte missa! Mammas kusin Hans och fru Carina har semestrat i norra Sverige och tog en sväng förbi Mariestad på vägen ner till Hans mamma i Hultsfred. Det var mycket trevligt att träffa släkt jag bara hört talas om. Vi bor ju inte nästgårds direkt så det var första gången vi träffades och kanske sista med? Mamma gjorde supergod lax till oss och som tur var hann jag åka till affären och köpa laktosfri grädde så att jag kunde äta.

I lördags gjorde jag en rensning i Elians garderob. Det känns som varje gång han tar på sig något så är det för litet! Så vi drog en sväng till Skövde för att köpa byxor. Det var bara ett stressmoment som jag velat slippa. Hur mycket folk som helst, uttråkade barn och en stressad mamma. Jag skulle ju hinna hem och göra mig iordning innan kvällens kräftskiva hos Sjöbergs!

För att sammanfatta den skivan kort: Brännboll, kräftor, sång, snaps, dans, promenad hem. Kul, kul, kul, kul hade vi i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar