onsdag 30 september 2009

Födelsedag

Det var en händelserik dag igår...

Morgonen startade som vanligt, (Peters mobillarm går igång 05.30) men jag vände mig om och tänkte njuta av sömn de 30 minuter som var kvar tills min mobil gick igång. Peter gick upp och kröp ner i sängen igen med en present till mig. Det var en Amelia tidning och gömd där i fanns ett brev. Jag avslöjar inget mer, det kommer senare... det blev en mycket bra start på dagen i alla fall!

På jobbet sjöng barn och personal för mig och jag fick t.o.m kalasdukat vid lunchen såsom barnen får på deras födelsedagar. Trevlig överraskning!

Jag drog till Skövde direkt efter jobbet för att köpa present till 40 åringen som vi ska till på lördag. Det visade sig vara en omöjlig uppgift! Jag ringde många samtal till butik Cattleya i Mariestad för att lösa presenten där, men då hade de sålt slut på den varan och visste inte om de skulle hinna få hem liknande vara innan lördag, så det var bara att dra iväg till stan! Det kommer att bli superbra men innan jag tog det beslutet hade jag farit runt hela Skövde på jakt efter en butik med liknande vara. Jag köpte i alla fall en klänning att ha på festen och det var länge sen jag känt mig så nöjd över ett köp. Det var första klänningen jag provade och den var bara så rätt!

Eftersom jag letade present så länge hann jag inte hem innan mötet på jobbet så jag åkte direkt dit, pust! Där blev jag firad igen av all personal med äppelkaka, sång och trisslott. Det blev ingen vinst för oss den här gången heller.

Något trött kom jag hem till ett överraskningskalas! Peter hade tänt en brasa, dukat fint och gjort en tårta. Jag visste att papsen skulle komma förbi men det var dukat för åtta... det visade sig att svägerskan med familj kom förbi också med en blomma. Kul! Av papsen fick jag en flaska bubbel och en bok som legat etta på englandslistan. Hoppas på spännande läsning!

Men det finns tydligen ingen dag som endast innehåller glädje... Papsen berättade om min faster som även är min gudmor. I veckan har hon fått besked om att hon har cancer i hjärnan och i lungorna. Cancer är ett sånt laddat ord som direkt får mig att tänka på döden... Läkaren hade sagt att om det hade varit för 5 år sedan hade inte gått att göra något men idag finns det bättre mediciner och därmed bättre utsikter. Klen tröst som ger en liten gnista hopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar