måndag 23 mars 2009

Späckad helg

Så var det då åter måndag igen... Efter en fullspäckad helg hade det varit skönt med några dagar ledig till, men det är bara att bita ihop och jobba.

Vaknade upp till ett vitt landskap imorse, till skillnad från i lördags när det var strålande sol och en väldigt behaglig temperatur. Barnen och jag drog iväg till Götene för att springa årets första orienteringstävling, hur kul som helst, men jag blev inte skaraborgsmästare den här gången heller. Tävlingsinstinkten är inte stark efter så många års uppehåll från träningen - numera är jag realist istället.

Eftermiddagen spenderade jag inomhus genom att laga pajer till kvällens kalas. Det tog tid men det var det värt! Allt gick åt med rasande fart och det känns kul!

Efter mycket om och men blev det till slut fotbollscup i Töreboda i söndags. Naturligtvis krockade det med utdelningen av barnens bibel! Så vi lämnade Elian i de andra föräldrarnas vård medan vi tjejer åkte till kyrkan i Timmersdala. Två stolta flickor fick gå fram till altaret och hämta bibeln, men resten av gudstjänsten var bara en lång väntan...

1 kommentar:

  1. Förlåt!
    Hoppas att det löste sig med skorna... Jag kan inte fatta hur jag kan vara så slarvig, såklart skulle jag kollat ordentligt vad han lagt i sin väska!
    Kram Sofie

    SvaraRadera