tisdag 24 mars 2009

Panik!

Jag packade Elians gympa-påse igår morse och upptäckte att hans gympaskor fattades! Började fundera över var jag ställde dem i söndags när jag packade upp hans väska från fotbollscupen... Dessvärre kom jag fram till att jag aldrig packade upp några skor! De ligger kvar i Töreboda!
Jag trodde Elian skulle få ett bryt över de saknade skorna eftersom jag inte skulle hinna åka och hämta dem eller köpa nya innan gympan som han har idag. Han var ganska lugn och tog sig för pannan - ÅH- vad glömsk jag är! Jaha, var det allt? Han fick ju värsta brytet över en glömd schampoflaska och var arg på sig själv i en halvtimme... Det är både lättare och billigare att ersätta schampo än ett par skor, det tycker jag i alla fall...

Sofie har tagit på sig ansvaret över dessa försvunna skor eftersom det var hon som var med i omklädningsrummet och hon som körde hem hans väska, så igår fick hon göra bot på sin synd;)
Hon traskade in på fritids- mitt i samlingen, ställde upp Elian och målade av hans fot på ett papper, åkte till jobbet senare på eftermiddagen med pappret och jag skickade bud med Peter så han fick köpa nya skor. Hej och hå! Allt i sin ordning igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar