söndag 21 juni 2009

Ac/Dc

Midsommar har regnat bort i år också, men vad gör väl det? Vi hade det riktigt trevligt på vår inplastade altan i fredags och kunde faktiskt höra varandra prata mellan regnskurarna. Vid ett längre regnuppehåll hann vi t.o.m spela kubb. Klanen med syskon vann 2 av 3 matcher! Massor av god mat och dryck tillsammans med goda vänner gjorde susen i kylan, men vi fick till slut ge oss och tog en omgång "När då då" inomhus.

Igår fick vi trevligt besök av min farbror och faster tillsammans med mams och paps. Vi hade fått veta att de inte skulle komma innan 12, men vi tre som känner våra föräldrar bäst visste att det inte skulle stämma. Kl 9,30 ringde pappa och frågade om de fick komma snart, haha! Peter förhalade tiden till 10,30 så att vi skulle hinna få i oss lite frukost i alla fall. Vi hann dessutom med att baka en rabarberpaj! Jag ser fram emot fler kaffebesök av släkten, nu när de hittar hit:)

Just nu sitter jag och funderar över vad jag ska göra, gräsänka som jag är... Har redan läst ut boken, huset är städat, har ätit, har solat, har vikt tvätten... Hmm... klockan är bara 16...

(Det hjälpte att jag höll tummarna - Peter klarade uppkörningen till E-kort!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar