fredag 21 augusti 2009

Skolstart

Ingen sovmorgon idag heller... Det var lika bra att gå upp när jag vaknade för att hinna städa färdigt huset innan det är dags att jobba. Ett tråkigt måste, men otroligt skönt att det är storstädat innan helgen och alla barn kommer. Nu är det nästan två timmar kvar innan jag börjar jobba, så jag hinner äta frukost i lugn och ro och bara njuta. Faran med att softa på morgonen är att jag tror att jag har så mycket tid på mig så jag glömmer av klockan och det blir superstressigt i slutändan.

Igår var det skolstart för barnen. Jag åkte till skolan och mötte upp två förväntansfulla tjejer som började förskoleklass. Elian som började ettan var coolare än sina systrar. Han kom och kramade mig och sen sprang han tillbaka till kompisarna. Skönt att han känner sig trygg! Det känns som att de blivit så stora helt plötsligt. Nu är alla tre i skolan - vad hände med tiden? Tänk när de är så stora som bonusbarnen som började sjuan och nian! Aaaaaagh! Jag får nog tvinga barnen att sitta i knäet ikväll så jag får gosa lite... Snart vill de inte det längre heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar