onsdag 15 juli 2009

Husmor

Tredje dagen i rad som jag vaknar till sol :D Underbart! Dessvärre ser man allt man måste ta tag i, allt det som jag blundat för när det regnat... I måndags landade härliga solstrålar på allt damm i som samlat sig. Pust! Gjorde ett röj och kände mig rätt nöjd när jag städat hela huset och hann åka till Mariestad för en fika hos bror. Jag gick in i duschen 12 (den tid vi skulle vara där) och var i stan 12,30. Inte så illa!

Det tog mig 4,5 timmar att plocka av vinbärsbuskarna igår trots god hjälp av Elian och Malia. Sen var det bara att ta tag i grönsakslandet som mer såg ut som en odling av ogräs. Efter 2 timmar värkte ryggen något alldeles förfärligt så jag sköt upp slutkampen till idag. Dessutom måste jag ta hand om rabarberna, nu är de hur stora som helst! Vet inte hur jag ska få plats med allt i frysen :S Peter hade en idé om att hälla vinbären direkt ner i frysboxen så tar de inte så stor plats...

Ikväll blir det bio med barnen - Ice age 3 - och jag har höga förväntningar! Jag kollade på 1:an förra veckan, för första gången med engelskt tal och det kändes helt hel. Sid läspade inte lika mycket, Manfred var inte lika irriterad och Diego var inte lika lömsk.

1 kommentar:

  1. verkligen impad av dig, livet på landet innebär verkligen safta och sylta ;)
    Det är ju sååå gott med hemmagjort.
    Ska försöka plocka av lite vinbär från våra buskar. Hoppas ni tyckte om filmen, det gjorde mina killar.
    Hörde att du åker till tyskland på fredag- KUL!!!
    Ha det så bra / kram

    SvaraRadera