torsdag 16 december 2010

Vilken helg!

Vi satte på GPS:en för att hitta rätt till Medelplana kyrka där vi bjudits in till mitt brorsbarns dop. Sambon frågade mig om jag behövde packa ner näsdukar innan avfärd, men jag sa att dop gråter jag inte på- bara bröllop och begravningar. Men förkyld som jag var tog jag med mig två paket ändå...

Direkt när jag klev in i kyrkan fick jag misstankar om att något lurt var på gång. Mina två bröder tog emot oss i kyrkan, uppklädda till tänderna och väldigt snygga. Men jag såg varken till barnet eller barnets mamma och svaret på min fråga var att de byter om. Eller jaaa, Elin byter om på Elliot alltså!

Sekunden senare dyker pappas fotografkompis upp vilket gav mig en del funderingar över hur seriöst det är att fotografera ett dop med hjälp av ett proffs... När vi så satt oss på kyrkbänken kommer min kompis man och två barn och slår sig ner bredvid, men utan min kompis. Då visste jag att det var något lurt! (Min kompis är frisör)

Jodå, fem minuter efter utsatt starttid började kantorn spela bröllopsmarschen och in kommer bror och Elin. Så vackra så! Och mina näsdukar skickades runt bland bänkarna...

1 kommentar:

  1. MEN, ni visste ingenting? Herregud vilken överraskning! Hörde faktiskt talas om ett överraskningsbröllop så sent som häromdagen. Kanske är en ny fluga :)

    SvaraRadera